LogoNiniejszy przewodnik opracowany został w oparciu o „Dobre praktyki w gospodarstwach mleczarskich”, przewodnik opracowany przez Organizację Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa i Międzynarodową Federację Mleczarską, „Zasady bioasekuracji gospodarstwa rolnego utrzymującego bydło” opracowane przez Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Ostrołęce oraz wytyczne Głównego Lekarza Weterynarii odnośnie zasad bioasekuracji gospodarstw utrzymujących zwierzęta w odniesieniu do ochrony przed pryszczycą (ang. FMD – foot and mouth disease).

Wytyczne opisane w przewodniku stanowią zbiór dobrych praktyk i zasad ochrony biologicznej zwierząt, które od lat 60-tych XX wieku są rozwijane i ulepszane i które w krajach wysoko rozwiniętych stanowią minimalne standardy utrzymania zwierząt gospodarskich.

Załączniki:

Kury w kurniku

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Ostrołęce uprzejmie informuje, iż w dzienniku urzędowym województwa mazowieckiego zostało opublikowane Rozporządzenie Wojewody Mazowieckiego z dnia 18 kwietnia 2025 r. w sprawie zwalczania wysoce zjadliwej grypy ptaków na terenie woj. mazowieckiego (Dz. U. poz. 4174).

Trwa nabór zgłoszeń do jubileuszowej, X edycji Ogólnopolskiego Konkursu Kulinarnego „Bitwa Regionów” – nie zwlekaj, dołącz już dziś!
Zapraszamy Koła Gospodyń Wiejskich i stowarzyszenia, którym bliskie są smaki regionów i dawne receptury, a wyjątkowe potrawy przygotowują z pasją i sercem.

Myszyniec, 22 kwietnia 2025 rok

OGŁOSZENIE

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 161/25 Burmistrza Myszyńca z dnia 16 kwietnia 2025 r. w sprawie ustalenia dnia wolnego od pracy w miesiącu maju 2025 roku w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu uprzejmie informuję, iż dzień 2 maja 2025 r. (piątek) jest dniem wolnym od pracy w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu w zamian za dzień 3 maja 2025 r. przypadający w wolną sobotę. 

W dniu 2 maja Urząd Miejski w Myszyńcu będzie nieczynny.

Załączniki

Syreny alamowe

Informujemy, że w środę 23 kwietnia br., w godz. 8.00-16.00 przeprowadzone zostaną testowe uruchomienia syren alarmowych na terenie powiatu ostrołęckiego. Celem działań jest weryfikacja poprawności integracji Systemu Wojewódzkiego oraz Powiatowego Systemu Alarmowania i Ostrzegania Ludności.

Będzie można usłyszeć komunikaty głosowe i sygnały alarmowe. System zostanie uruchomiony kilkukrotnie, w ramach testów głośnych syren alarmowych. Prosimy nie reagować i zachować spokój.

Baner promocyjny - Renta wdowiwa

Od 1 stycznia 2025 r. obowiązują przepisy, na podstawie których od 1 lipca 2025 r. będzie można otrzymać rentę rodzinną razem z innymi świadczeniami, tzw. rentę wdowią.

Uprawnione wdowy oraz uprawnieni wdowcy, którzy mają prawo do renty rodzinnej oraz własnego świadczenia (np. emerytury), od 1 lipca 2025 r. mogą otrzymać:
• 100% renty rodzinnej oraz 15% własnego świadczenia albo
• 100% własnego świadczenia oraz 15% renty rodzinnej.
Sami wybierają najkorzystniejszy dla siebie wariant.

Obwieszczenie IN.GP.6220.19.2022 (1MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
1a. Wniosek (1MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
1b. Karta informacyjna przedsięwzięcia (1.6MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
1c. Kopia mapy ewidencyjnej (2.2MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
1d. Uzupełnienie KIP (2.2MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
2a. Opinia Zarząd Zlewni w Ostrołęce (3.7MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
2b. Postanowienie RDOŚ (2MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
2c. Opinia PPIS (1.6MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
3. Postanowienie stwierdzające obowiązek przeprowadzenia oceny (3.5MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
4. Postanowienie o zawieszeniu postępowania (1.2MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
5a. Raport ooś (2.6MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
5b. Zał. - Oświadczenie autora (527kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
5c. Zał. - Inwentaryzacja przyrodnicza (2.9MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
5d. Zał. - Mapa z zaznaczonym terenem pod realizację przedsięwzięcia (2.2MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
5e. Zał. - Wstępna koncepcja graficzna farmy fotowoltaicznej (2.2MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
6. Postanowienie o podjęciu postępowania (1.1MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
7. Postanowienie RDOŚ WOOŚ-I.4221.96.2025.IP (350.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Myszyniec, dn. 16.04.2025 r.

Przewodniczący Komisji ds. Rozwoju Gospodarczego

ZAWIADOMIENIE

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 25 kwietnia 2025 r. o godz. 9.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Myszyńcu odbędzie się posiedzenie Komisji ds. Rozwoju Gospodarczego z następującym porządkiem obrad:

  1. Ochotnicze Straże Pożarne w Gminie Myszyniec.
  2. Sprawy różne.

Przewodniczący Komisji:

/-/ Bogumił Drężek

Myszyniec, dn. 16.04.2025 r.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

ZAWIADOMIENIE

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 7 maja 2025 r. o godz. 9.30 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Myszyńcu odbędzie się posiedzenie Komisji Rewizyjnej z następującym porządkiem obrad:

Funkcjonowanie Regionalnego Centrum Kultury Kurpiowskiej w Myszyńcu w 2024 r.


Przewodniczący Komisji:

/-/ Jarosław Pawelczyk

Oczyszczalnia scieków

Gmina Myszyniec ogłasza nabór osób zainteresowanych budową przydomowej oczyszczalni ścieków dla budynku mieszkalnego. Osoby chętne prosimy o wypełnienie załączonej deklaracji i dostarczenie jej:

  1. osobiście do Punktu Obsługi Mieszkańców w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec,
  2. pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec.

Termin przyjmowania deklaracji: do dnia 30 kwietnia 2025 roku. 

Po zebraniu chętnych osób projektant dokona wizji lokalnej na działkach zainteresowanych mieszkańców w celu wstępnej weryfikacji możliwości zaprojektowania przydomowej oczyszczalni ścieków w danej lokalizacji. U osób, u których weryfikacja ta wypadnie pomyślnie zostaną wykonane badania geologiczne przez uprawnionego geologa w celu oceny warunków gruntowo - wodnych (poziomu wód gruntowych oraz rodzaju gruntu i jego przepuszczalności), pod kątem możliwości zaprojektowania przydomowej oczyszczalni ścieków zgodnie z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

Jeśli badanie geologiczne wykaże niewłaściwe dla zaprojektowania przydomowej oczyszczalni ścieków warunki gruntowo - wodne i zaprojektowanie oczyszczalni nie będzie możliwe, wówczas mieszkaniec nie będzie mógł brać udziału w projekcie.
Po pozytywnej wstępnej weryfikacji i wykonaniu badań geologicznych z mieszkańcami zostaną zawarte umowy dotyczące opracowania dokumentacji projektowej. Przewidywany szacunkowy koszt dokumentacji projektowej to 1 000,00 zł brutto. Ostateczny koszt zostanie podany po wyłonieniu wykonawcy dokumentacji projektowej. 

Po otrzymaniu przez Gminę dofinansowania na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków z mieszkańcami zostaną zawarte umowy dotyczące współfinansowania budowy przydomowych oczyszczalni ścieków. Wysokość wkładu własnego mieszkańców będzie zależna od rodzaju dofinansowania zewnętrznego jakie Gmina pozyska na realizację budowy przydomowych oczyszczalni ścieków. 

Informacji w sprawie naboru udziela Pani Marta Wojciechowska, pokój nr 12, tel. kontaktowy 29 77 21 141 wew. 33.

Załączniki: