LogoNiniejszy przewodnik opracowany został w oparciu o „Dobre praktyki w gospodarstwach mleczarskich”, przewodnik opracowany przez Organizację Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa i Międzynarodową Federację Mleczarską, „Zasady bioasekuracji gospodarstwa rolnego utrzymującego bydło” opracowane przez Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Ostrołęce oraz wytyczne Głównego Lekarza Weterynarii odnośnie zasad bioasekuracji gospodarstw utrzymujących zwierzęta w odniesieniu do ochrony przed pryszczycą (ang. FMD – foot and mouth disease).

Wytyczne opisane w przewodniku stanowią zbiór dobrych praktyk i zasad ochrony biologicznej zwierząt, które od lat 60-tych XX wieku są rozwijane i ulepszane i które w krajach wysoko rozwiniętych stanowią minimalne standardy utrzymania zwierząt gospodarskich.

Załączniki:

Kury w kurniku

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Ostrołęce uprzejmie informuje, iż w dzienniku urzędowym województwa mazowieckiego zostało opublikowane Rozporządzenie Wojewody Mazowieckiego z dnia 18 kwietnia 2025 r. w sprawie zwalczania wysoce zjadliwej grypy ptaków na terenie woj. mazowieckiego (Dz. U. poz. 4174).

Trwa nabór zgłoszeń do jubileuszowej, X edycji Ogólnopolskiego Konkursu Kulinarnego „Bitwa Regionów” – nie zwlekaj, dołącz już dziś!
Zapraszamy Koła Gospodyń Wiejskich i stowarzyszenia, którym bliskie są smaki regionów i dawne receptury, a wyjątkowe potrawy przygotowują z pasją i sercem.

Myszyniec, 22 kwietnia 2025 rok

OGŁOSZENIE

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 161/25 Burmistrza Myszyńca z dnia 16 kwietnia 2025 r. w sprawie ustalenia dnia wolnego od pracy w miesiącu maju 2025 roku w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu uprzejmie informuję, iż dzień 2 maja 2025 r. (piątek) jest dniem wolnym od pracy w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu w zamian za dzień 3 maja 2025 r. przypadający w wolną sobotę. 

W dniu 2 maja Urząd Miejski w Myszyńcu będzie nieczynny.

Załączniki

Syreny alamowe

Informujemy, że w środę 23 kwietnia br., w godz. 8.00-16.00 przeprowadzone zostaną testowe uruchomienia syren alarmowych na terenie powiatu ostrołęckiego. Celem działań jest weryfikacja poprawności integracji Systemu Wojewódzkiego oraz Powiatowego Systemu Alarmowania i Ostrzegania Ludności.

Będzie można usłyszeć komunikaty głosowe i sygnały alarmowe. System zostanie uruchomiony kilkukrotnie, w ramach testów głośnych syren alarmowych. Prosimy nie reagować i zachować spokój.

Baner promocyjny - Renta wdowiwa

Od 1 stycznia 2025 r. obowiązują przepisy, na podstawie których od 1 lipca 2025 r. będzie można otrzymać rentę rodzinną razem z innymi świadczeniami, tzw. rentę wdowią.

Uprawnione wdowy oraz uprawnieni wdowcy, którzy mają prawo do renty rodzinnej oraz własnego świadczenia (np. emerytury), od 1 lipca 2025 r. mogą otrzymać:
• 100% renty rodzinnej oraz 15% własnego świadczenia albo
• 100% własnego świadczenia oraz 15% renty rodzinnej.
Sami wybierają najkorzystniejszy dla siebie wariant.

Obwieszczenie IN.GP.6220.19.2022 (1MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
1a. Wniosek (1MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
1b. Karta informacyjna przedsięwzięcia (1.6MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
1c. Kopia mapy ewidencyjnej (2.2MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
1d. Uzupełnienie KIP (2.2MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
2a. Opinia Zarząd Zlewni w Ostrołęce (3.7MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
2b. Postanowienie RDOŚ (2MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
2c. Opinia PPIS (1.6MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
3. Postanowienie stwierdzające obowiązek przeprowadzenia oceny (3.5MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
4. Postanowienie o zawieszeniu postępowania (1.2MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
5a. Raport ooś (2.6MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
5b. Zał. - Oświadczenie autora (527kB) Zapisz dokument Pokaż dokument
5c. Zał. - Inwentaryzacja przyrodnicza (2.9MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
5d. Zał. - Mapa z zaznaczonym terenem pod realizację przedsięwzięcia (2.2MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
5e. Zał. - Wstępna koncepcja graficzna farmy fotowoltaicznej (2.2MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
6. Postanowienie o podjęciu postępowania (1.1MB) Zapisz dokument Pokaż dokument
7. Postanowienie RDOŚ WOOŚ-I.4221.96.2025.IP (350.5kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Myszyniec, dn. 16.04.2025 r.

Przewodniczący Komisji ds. Rozwoju Gospodarczego

ZAWIADOMIENIE

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 25 kwietnia 2025 r. o godz. 9.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Myszyńcu odbędzie się posiedzenie Komisji ds. Rozwoju Gospodarczego z następującym porządkiem obrad:

  1. Ochotnicze Straże Pożarne w Gminie Myszyniec.
  2. Sprawy różne.

Przewodniczący Komisji:

/-/ Bogumił Drężek

Myszyniec, dn. 16.04.2025 r.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

ZAWIADOMIENIE

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 7 maja 2025 r. o godz. 9.30 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Myszyńcu odbędzie się posiedzenie Komisji Rewizyjnej z następującym porządkiem obrad:

Funkcjonowanie Regionalnego Centrum Kultury Kurpiowskiej w Myszyńcu w 2024 r.


Przewodniczący Komisji:

/-/ Jarosław Pawelczyk

Oczyszczalnia scieków

Gmina Myszyniec ogłasza nabór osób zainteresowanych budową przydomowej oczyszczalni ścieków dla budynku mieszkalnego. Osoby chętne prosimy o wypełnienie załączonej deklaracji i dostarczenie jej:

  1. osobiście do Punktu Obsługi Mieszkańców w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec,
  2. pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miejski w Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec.

Termin przyjmowania deklaracji: do dnia 30 kwietnia 2025 roku. 

Po zebraniu chętnych osób projektant dokona wizji lokalnej na działkach zainteresowanych mieszkańców w celu wstępnej weryfikacji możliwości zaprojektowania przydomowej oczyszczalni ścieków w danej lokalizacji. U osób, u których weryfikacja ta wypadnie pomyślnie zostaną wykonane badania geologiczne przez uprawnionego geologa w celu oceny warunków gruntowo - wodnych (poziomu wód gruntowych oraz rodzaju gruntu i jego przepuszczalności), pod kątem możliwości zaprojektowania przydomowej oczyszczalni ścieków zgodnie z warunkami technicznymi, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.

Jeśli badanie geologiczne wykaże niewłaściwe dla zaprojektowania przydomowej oczyszczalni ścieków warunki gruntowo - wodne i zaprojektowanie oczyszczalni nie będzie możliwe, wówczas mieszkaniec nie będzie mógł brać udziału w projekcie.
Po pozytywnej wstępnej weryfikacji i wykonaniu badań geologicznych z mieszkańcami zostaną zawarte umowy dotyczące opracowania dokumentacji projektowej. Przewidywany szacunkowy koszt dokumentacji projektowej to 1 000,00 zł brutto. Ostateczny koszt zostanie podany po wyłonieniu wykonawcy dokumentacji projektowej. 

Po otrzymaniu przez Gminę dofinansowania na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków z mieszkańcami zostaną zawarte umowy dotyczące współfinansowania budowy przydomowych oczyszczalni ścieków. Wysokość wkładu własnego mieszkańców będzie zależna od rodzaju dofinansowania zewnętrznego jakie Gmina pozyska na realizację budowy przydomowych oczyszczalni ścieków. 

Informacji w sprawie naboru udziela Pani Marta Wojciechowska, pokój nr 12, tel. kontaktowy 29 77 21 141 wew. 33.

Załączniki:

Myszyniec, dn. 28.03.2025 r.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

ZAWIADOMIENIE

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 16 kwietnia 2025 r. o godz. 10.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Myszyńcu odbędzie się posiedzenie Komisji Rewizyjnej z następującym porządkiem obrad:

Wypracowanie opinii w sprawie wykonania budżetu za 2024 rok i sporządzenie wniosku w sprawie udzielenia bądź nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi Myszyńca

Przewodniczący Komisji:

/-/ Jarosław Pawelczyk

POSTANOWIENIE NR 313/2024 Komisarza Wyborczego w Ostrołęce I z dnia 26 kwietnia 2024 r. w sprawie zwołania pierwszej sesji nowo wybranej Rady Miejskiej w Myszyńcu (115.3kB) Zapisz dokument Pokaż dokument

Plakat

Jesteśmy razem już 20 lat. Wraz z innymi krajami Unii Europejskiej stanowimy wspólnotę – i dlatego możemy więcej. Zachęcamy wszystkich do włączenia się w jubileuszowe obchody ❕

Jeśli organizujecie piknik, koncert, spotkanie autorskie lub inny ciekawy event, dajcie o tym znać innym i dodajcie organizowane przez Was wydarzenie do mapy w zakładce:
„zgłoś wydarzenie” na stronie https://20lat.eu/wydarzenia

Myszyniec, dn. 23.04.2024 r.

ZAWIADOMIENIE

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 25 kwietnia 2024 r. o godz. 15.00 w sali konferencyjnej nr 16 w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu odbędzie się posiedzenie Komisji Rewizyjnej
z następującym porządkiem obrad:

  1. Wybór przewodniczącego Komisji.
  2. Wypracowanie opinii w sprawie wykonania budżetu za 2023 rok i sporządzenie wniosku w sprawie udzielenia bądź nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi Myszyńca.

Przewodniczący Rady Miejskiej

/-/ Sławomir Archacki

 

 

#AkademiaCzystegoPowietrza2024 – 25 kwietnia o godz. 10:00. Zapraszamy na 2. webinar o zmianach w programie „Czyste Powietrze”

Plakat

O nowościach w zmienionym właśnie programie „Czyste Powietrze” będziemy opowiadać już w najbliższy czwartek, 25 kwietnia o godz. 10:00 w ramach cyklu #AkademiaCzystegoPowietrza2024. Na nasze spotkanie online można się już rejestrować pod linkiem: https://forms.office.com/e/xVwryuvD6P.

Eksperci Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) oraz Instytutu Ochrony Środowiska (IOŚ-PIB) przedstawią najważniejsze informacje dotyczące nowych zasad w programie „Czyste Powietrze”, który zmienia się 22 kwietnia 2024 r.

Usłyszymy o obowiązkach związanych z listą zielonych urządzeń i materiałów (lista ZUM) – zarówno pod kątem wnioskodawców, jak i producentów czy importerów urządzeń, a także o innych, istotnych nowościach, jak np. jedna szansa na najwyższe dofinansowanie, czy doprecyzowanie prefinansowania i pełnomocnictwa.

W czasie spotkania, przewidujemy możliwość zadawania pytań za pomocą aktywnego czatu.

Formularz rejestracyjny na najbliższy webinar – https://forms.office.com/e/xVwryuvD6P – dostępny będzie dla wszystkich zainteresowanych do 24.04.2024 r. do godz. 12:00. Link do spotkania, po rejestracji, wysyłany będzie dzień przed webinarem, na adres mailowy podany w formularzu.

***

Cykl „Akademia Czystego Powietrza” – baza praktycznej wiedzy o ogólnopolskim programie „Czyste Powietrze” – jest realizowany od 2020 r. przez NFOŚiGW, we współpracy z Ministerstwem Klimatu i Środowiska oraz Polskim Alarmem Smogowym.

Wyniki wyborów

Napis - komunikat

Szanowni Państwo,

w związku z przyjęciem przez Zarząd Województwa Mazowieckiego projektu Planu gospodarki odpadami dla województwa mazowieckiego 2030 (PGO WM 2030) wraz z załącznikami w ramach przekazania do opiniowania przez organy wykonawcze gmin lub związków międzygminnych oraz przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania projektu dokumentu na środowisko z udziałem społeczeństwa, Urząd Marszałkowski zwraca się z prośbą o wyrażenie opinii w sprawie projektu PGO WM 2030 wraz z załącznikami z możliwością wnoszenia uwag i wniosków.

Ostrzeżenie

Burmistrz Myszyńca informuje, że Gmina nie jest organizatorem spotkania (25 kwietnia), które ma na celu przeprowadzanie audytów nieruchomości pod kątem możliwości skorzystania z programów rządowych.  Uczestnictwo w spotkaniu i skorzystanie z oferty jest odpowiedzialnością zamawiającego.

Jednocześnie zachęcamy do zapoznania się z ostrzeżeniem dla Beneficjentów programu „Czyste Powietrze” przygotowanym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Treść ostrzeżenia dostępna na:  wejdź na stronę www.gov.pl zakładka Narodowy Fundusz Ochrony środowiska ostrzeżenie dla wnioskodawców i beneficjentów programu czyste powietrze.

PlakatW ramach działań popularyzujących wiedzę na temat zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym przesyłam w załączeniu informację dotyczącą rozpoczęcia XXI edycji Ogólnokrajowego Konkursu Bezpieczne Gospodarstwo Rolne
oraz Regulamin konkursu. Załączam również formularz zgłoszeniowy, który rolnicy zainteresowani udziałem w konkursie powinni przekazać do PT KRUS w Myszyńcu w terminie do 25 kwietnia 2024 r.


Patronat honorowy nad Konkursem sprawuje Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej Andrzej Duda.


Załączniki

PRZEWODNICZĄCY                                                                     Myszyniec, dn. 26.04.2023 r.
KOMISJI BUDŻETU,
OŚWIATY I ZDROWIA

ZAWIADOMIENIE
 

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 8 maja 2023 r. o godz. 13.30 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Myszyńcu odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetu, Oświaty i Zdrowia z następującym porządkiem obrad:

  1. Zaopiniowanie uchwał na XXXVIII sesję Rady Miejskiej.
  2. Analiza wpływu podwyżek cen energii w 2023 r. na funkcjonowanie jednostek organizacyjnych gminy, a zwłaszcza placówek oświatowych.
  3. Sprawy różne.

 

Przewodniczący Komisji:

 /-/ Marek Trzciński

 

 

 

 

 

 

 

 

 Myszyniec, dn. 28.04.2023 r.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Myszyńcu
 

ZAWIADOMIENIE

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40) uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 10 maja 2023 r. o godz. 14.00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Myszyńcu, Plac Wolności 60, odbędzie się XXXVIII sesja Rady Miejskiej w Myszyńcu z następującym porządkiem obrad: